čtvrtek 31. července 2008

Mezi záhonky

Tak jsem se konečně vyhrabala z úrodné černozemě, abych napsala článek o festivalu Zahrada 2008.
čtvrtek: š-š-š-húúú-jede vláček kolejáček...jedem společně s žužunkou, Kačerem a Evčou a do Prostějova i mým bratránkem Tomáškem...dost velký spoždění...vlak naštěstí čeká...na Zámek k Milanu Tesařovi pro vyhrané lístky...první hudební zážitek - Šestet - skvěle sezpívaná vokální skupina...stavíme stan...setkání s Třetinami v kozlovně při vystoupení Načasu - beru je na milost...jsou lepší než loni...na Zámku hraje Jiří Smrž, stíháme i Pavla Helana...hmm...beru na milost dalšího loňského Krtka...to jsem zvědavá, co se mnou udělá Burrana..Helan má lepší písničky a výborně zpívá...Smržovy písničky mají zvláštní atmosféru a tak celkově výborný...Jen tak tak - zpěvačka nachlazená, ale zvládá, zajímavé mexické lidovky...Hold legendě PPM - Domino nic moc...Epy de Mye bez svého repertoáru - byli dobří, ale se svými písněmi jsou lepší...Redl Lenk Janoušek - čekala jsem víc...brum, brum, brum, o čem se zdá medvědům....a hurá na amfík...Začínala něměcká world music...ti mohli být někdy ke konci jako tancovačka...bojte se, příjde bouřka, vichřice silnější než Kyril, okolí podia bude zaplavený...Načas...Cop...Druhá tráva...Xavier Baumaxa - trochu oplzlý texty...bouřka je 10 km odtud....Traband - opět přibrali tubistu...zase trochu posunutí žánru...Hradišťan - tak my zahrajem modlitbu za vodu a buď ten déšť přivoláme nebo zaženem...tak ho přivolali...Vlasta Redl už si moc nezahrál...utekli jsme do Kozlovny, ale vyhnali nás...tak jsme šli do druhé Kozlovny, tam nás nechali...hraní, zpívání a rozebírání životních teorií asi do 4 do rána....
pátek: hurá na textařskou dílnu...asi 2hodiny tvorby textů a tak...nejdřív krátká přednáška Ivo Cicvárka o všem okolo psaní textů...zadání prvního úkolu...5 slov o včerejšku...téma Včera jsem........ještě počet slabik apod a za 20 minut si to přečteme...pořádně se mi kouří z hlavy...taktak stíhám..nakonec jsem něco stvořila, no...všichni postupně přečetli a jdem na druhý úkol: Chtěl bych....., případně Chtěl bys.......stejně jako polámal se mraveneček...zase 20 minut...opět mám co dělat..ale baví mě to...(moje výtvory sem psát nebudu...kdyby někdo fakt moc chtěl, tak napište do diskuze...třeba si to ještě rozmyslím)...na kapličce soutěží zrovna Banda Band...jsou výborní, tak od nás dostali hlasovací lístky...a komu z písničkářů? Xindl X je hodně drsný..ale těm dalším 2 to hodit nechcu...tak jo, Xindl, stejně to má jasný...návrat na Zámek, ať zaberem místa na koncert textařské dílny...ještě hraje Honzíkova cesta - pro mě zatím objev roku...skvělé písničky, zpěv příčná flétna...a konečně textařská dílna...postupně se střídají Žamboší, Lucie Redlová, Ivo Cicvárek, Lada Hiclová, Slávek Janoušek, Pepa Streichl, Zhasni, Arnošt Frauenberg...a další a další...zpívají zvlášť i společně, dělají si navzájem sbor...no a je to sranda...jde vidět, že je to hlavně skvělá parta...trvalo to 3 hodiny a ani chvilku jsem se nenudila...na amfíku dnes hrají lonští Krtci...Epy de Myi a Helana jsme si opravdu užili...stejně tak i nekrtka Arnošta Frauenberga...Burranu jsme na milost nevzala, pořád jsou to stejní řvouni...seznámily jsme se s Píďou z Pidilidí a prokecali jsme celý Šantré a Kamelot...Spirituál kvintet celkem dobrý...ale už mě nebere tak jako před 5 lety...vystoupení večera a možná i celé Zahrady pro mě byla Jablkoň...skvělý písničky, "šoumenka" Anička, výborná atmosféra v kotli...prostě koncert jak má být...ještě zahrál včera deštěm vyhnaný Vlasta Redl, ale dost mě zklamal...nekonečný mezihry, hosté hrající dlouhé instrumentálky...nejlepší na tom byl Jiří Zonyga, který při Husličkách dokázal, že je mnohem lepší zpěvák než Redl...no co už...jdeme najít nějaký jam...teda vlastně marmeládu...u kapličky dost trampská, tak jsme si udělali vlastní u brány k zámku...a oni se začali přesouvat k nám...pěkný...hrálo se nonstop - Jarret, Nerez, a všechno možný další...já jsem si asi 2 hodiny zdřímla...
sobota: když jsem vstala a šla k zámku, ještě se tam hrálo a zpívalo...ranní neoficiální koncert Mošen u Zámku...žužunka odpočívá, já nemůžu vynechat koncert krajanů Koňaboje...dost hlasitá Mamawa...a konečně Jarret...všichni přítomní z PJPNFJ jsme se sešli po podiem...Michal si asi zapomněl sundat batoh...ne, nezapomněl...ale na těch 5 písniček to nemá cenu...až na přídavek si ho sundal...ale fakt, písniček nebylo víc než 6...to je dost hnusný, ukrojit kvůli skluzu zrovna vystoupení Jarretů, kteří přijeli z takové dálky...jdem se projít...rada do života: čím slavnější muzikant, tím větší prase...prostě nevěřte celebritám!!!...chvilka na Bezefšeho a pak přesun na radnici...Šantré jsme taktak stihly...Mošnám prodáváme CD...Majerovky s Holubovou mi nějak nesedí...na amfíku předávání Krtků...většinu z nich jsem čekala...většinou bohužel...skupiny: 3.Přelet MS, 2. BlueGate, 1. My3.avi, písničkáři XindlX, od štábu Hořký kafe...ale zjišťuju, že Xindl mě fakt baví...vydržela bych ho poslouchat ještě mnohem dýl..narozdíl od většiny ostatních...Banjo Band Ivana Mládka jsem nikdy moc nemusela...Asonance nuda...Jumping Drums jako vždy vlna energie...Míša Leicht...no jako moderátora ho neberu vůbec...jako písničkář se ještě trochu dá...na závěr překvapení - na pódiu Epy de Mye, Marien, Stráníci a celý amfík zpíval staré známe písně...skvělá atmosféra...marmeláda u kapličky zase trampská...snažíme se sehnat někoho na hraní, ale nikdo nikde, Epy se přidali k tomu velkýmu, Marien taky...ak kecáme s děckama z Brna na druhé straně kapličky...pak se přidáváme k marmeládě a děláme blbosti...proč ne, je poslední noc...a co si myslí trampíci, je nám jedno...postupně to odpadá..."Holky, vy jste sestry, že jo!!!" to už tu bylo...to je zvláštní, že opilí vždycky považují lidi za sourozence..ale tak proč ne..."Fakt myslíš? a která z nás je starší?" ---" no, tak tobě bude 22...a tobě 20" ---"hm, ne, my jsme dvojčata...jednovaječný"---"Jo? jakej je rozdíl mezi jednovaječnýma a dvojvaječnýma?"---"noo, že jednovaječný jsou z jednoho vajíčka a dvojvaječný ze dvou...tak si to přeber..."...................."ten basák z Marienu šel určitě do toho auta...ale nikdo v něm není...kam asi zmizel?" sledujem celou noc...no asi fakt zmizel...k ránu jdem sbalit stan a odchod na vlak..."neusínej, ať nezaspíme!!!"...povídání s Milanem Tesařem...rozloučení ve Vyškově...a ahoj v Telči :-)

Žádné komentáře: