středa 20. dubna 2011

Sheryl Crow: Are You Strong Enough?

Dnešní písnička je...prostě reaguje na dlouhodobý stav mé mysli. Řekla bych, že mě docela dost vystihuje a přemýšlím, jestli za to mám být ráda nebo to chtít nějak měnit.

Rozhodně nejsem žádná drsná emancipovaná feministka. Ale když si projdu všechny své nároky, dochází mi, že nějaký „můj budoucí“ bude muset být opravdu „Strong enough“. Mám pocit, že hodně kluků si myslí, že holku uloví okamžitě. A protože některé holky takové jsou, tak se vlastně ani nedivím. A kluci jsou občas pěkné máčky. Zkouší to na všechny strany a když to nejde hladce, jdou zase dál...

Podle knihy Úchvatná, o které toho za nějaký čas napíšu víc, má žena tři touhy: (1) Být krásná, (2) hrát nezastupitelnou roli v nějakém velkém příběhu a (3) aby se o ni někdo ucházel, doslova aby o ni bojoval.

A tak to beru a jsem ráda a měnit to nechci. A raději budu ještě nějakou dobu nezadaná než abych vzala na milost prvního „ňoumu“, jen abych někoho měla.

„...you can't change the way I am...“

„...try and love me if you can...“

„Are you strong enough to be my man?“

uáá, to jsem se teda otevřela :-) Teď však konec keců, je tu písnička, tak poslouchejte:


5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Tuhle písničku mám moc rád už dlouho, je krásná :) a k tvému komentáři mě napadá jedna poznámka Máji, kterou mi říkala už nějaký čas zpátky a sice, že je hezké o někoho bojovat, ale je potřeba mít nějakou alespoň elementární zpětnou vazbu ;-) Pravda - ona to říkala trošku jinými a mnohem romantičtějšími slovy. Myslím, že to bylo něco o veslování na lodi - když vesluje jen jeden, tak to prostě nejde, musí zabírat oba. Zkrátka jestliže druhá strana mlčí a nereaguje, tak by se jeden mohl ubojovat/uveslovat k smrti a to by byl asi jediný výsledek... :-)
Kája

kiwi řekl(a)...

Kájo, díky za komentář :-)
To je jasné, že snaha musí být na obou stranách (samozřejmě pokud je na obou stranách zájem) ale pak taky ještě jde o dost individuální pohledy na věc - každý to vnímá jinak - to se pak stane, že se několik holek vrací z akce, na které byli i kluci a všechny mají pocit, jak byly trapné a vlezlé, ale zjistí, že to tak vnímaly jen ony samy a nikdo jiný si toho nevšiml, pro někoho mohly být dokonce nenápadné...no a pak aby se v tom člověk vyznal :-D

Anonymní řekl(a)...

"...samozřejmě pokud je na obou stranách zájem..." :-DDD Velice jemně řečeno :-D Taky je otázka, jak takový zájem poznat, protože jak sama říkáš, na stejné chování může být diametrálně odlišný pohled. A bylo by asi příliš smělé ptát se tě na tvé požadavky ohledně "tvého budoucího", což? :)
Kája

kiwi řekl(a)...

Noo, asi nějak nehodlám zveřejňovat seznam požadavků...on se stejně pořád vyvíjí :-)
No a kdybych to sepsala a pak si to po sobě přečetla, tak bych taky mohla zjistit, že jsem naprosto ztracený případ, a to se mi zrovna nechce :-D

Anonymní řekl(a)...

:) Jak provokující článek... byla jsem na něj zvědavá celý den :D.

Je moc krásné, když odvážní gentlemani jemně zvou dámy do lodi. A někdy dámy pozvání příjmou... A nacházejí na sedátku své jméno a tak ví, že to jmeno znělo už dlouho v srdci toho, který je na loď pozval, a loď právě pro ně už dlouho připravoval :). A někdy se odváží odvázat lano a vyplout, a v ideálním případé oba veslují :).

Přeju nám všem, abychom našli ty pravé lodi pro plavbu životem ;-).

Bůh žehnej statečným dámám a gentlemanům ;-). Hezký den, vy romantici :)!

Mája