sobota 25. září 2010

Milovat

Na stránkách Společenství čistých srdcí jsem našla nádhernou modlitbu. Ta mi vždycky dodává elán při mých vdavekchtivých náladách :-D


Pane, chtěla bych milovat.

Musím milovat.
Celá má bytost je jedinou touhou;
moje srdce,
moje tělo,
touží v noci po někom neznámém, koho by mohly milovat.
Moje ruce sahají do prázdna a nenacházejí nikoho,
kdo by mohl být předmětem mé lásky.
Jsem sama a chci, abychom byli dva.
Mluvím a není nikdo, kdo by poslouchal.
Žiju, a není nikdo, kdo by sdílel můj život.
Proč jsem bohatá, když nemám koho obohatit?

Odkud tato láska přichází?
Kam směřuje?
Musím milovat.
Předkládám Ti dnes večer, Pane, celou
svoji nenaplněnou lásku.

.....


Poslouchej dcero, zastav se
a vykonej mlčky dlouhou pouť
až na dno svého srdce.
Jdi po břehu své tak nové lásky,
jako se chodí po břehu potoka,
když hledáme pramen.
A tam úplně na konci, hluboko v sobě,
v nekonečném tajemství své
zmatené duše, setkáš se se mnou.
Protože já se jmenuji Láska, dcero,
a nejsem od počátku ničím jiným
než láskou a láska je v tobě.
Jsem to já, kdo tě stvořil pro lásku
abys nikdy nepřestala milovat;
a tvoje láska projde tvým druhým Já,
to je ten, kterého hledáš.
Utiš se, už je na cestě k tobě,
je na cestě už od počátku,
na cestě mé lásky.
Musíš čekat, až přijde,
blížíš se k němu,
poznáte se,
protože jsem stvořil jeho tělo pro
tebe a tvé tělo pro něj.
Stvořil jsem tvé srdce pro něj a jeho
srdce pro tebe.
A budete se navzájem hledat v noci,
v „mé noci“,
která se stane světlem, když mi budete důvěřovat.
Uchovej se pro něj, dcero
jako on se uchovává pro tebe.

Já vás zachovám jednoho pro druhého.
A protože tolik hladovíš po lásce,
vyslal jsem na tvou cestu všechny
tvé bratry a sestry,
abys je mohla milovat.
Věř mi, láska vyžaduje dlouhé období
učení, a neexistuje více druhů lásky:
milovat vždycky znamená zapomínat
na sebe kvůli druhým...

Pane, pomoz mi zapomínat na sebe
kvůli mým bratrům a sestrám,
abych se dáváním sebe sama
učila milovat.


(Michel Quiost)


1 komentář:

Ak.žena řekl(a)...

to je krásná modlitba - a zrovinka mi parádně sedí do modlícího programu :)