úterý 13. prosince 2011

Lucie v písních

Pravda, tento článek se může zdát tak trochu egoistický. Ale za pár let se mi podařilo nasbírat pár písniček, ve kterých se vyskytuje jméno Lucie. Tak bych tento článek dneska chtěla věnovat všem mým jmenovkyním k svátku.

Dříve jsem trochu záviděla Maruškám, protože o nich je těch písní asi nejvíc (Nohavica, Klus, Navarová,...a mnoho dalších) a to nepočítám písně o panně Marii. No ale zjistila jsem, že Lucie na tom zdaleka nejsou špatně...

Nejdřív několik písní, které jsem nenašla na YouTube. Je tedy čistě na vás, čtenářích, jestli si je najdete někde jinde a poslechnete.

Moje srdeční záležitost je Lucie ahoj! Od Bratří Ebenů. Každé ráno mi hraje na budíku „Píšu ti z důvodů prostých, právě jsem překonal ostych, už si mě vodíš na niti, to chlap cítí....“ no romantika :-) Je na desce Malé písně do tmy a je mnohem starší než YouTube, takže ji tam prostě nenajdete.

Moc milá písnička je Slunovrat, kterou napsal Emanuel Míšek a nazpívala Kateřina Jakubcová. Docela dávno jsem ji slyšela na Proglasu a okouzlila mě. Taková jemná, má krásnou atmosféru. A hlavně popírá mé neoblíbené rčení, když se tam zpívá „Lucie černé noci neupije“

Naopak v jiné písni se to zpívá zcela otevřeně. Ale i tak ji mám ráda. Stejně jako pohádku, ve které se objevila. Takže Lotrando a Zubejda, písnička Mniši a úryvek „Svatá Lucie zas noci upije“




Ještě další návrat ke slunovratu, tentokrát v písni Lucie a slunovrat. Původně ji napsal i nazpíval František Stralczynský, který už dnes nežije. Na YouTube jsem ji našla v podání Majerovek s pěkným klipem. „...a Lucie má světice...“




Písnička Lucie od skupiny Bůhví je taková zvláštní, temná, pochmurná...a trochu zoufalá...




Když jsem zjistila, že Traband nahrál písničku Lucie, měla jsem radost. Ale hrdinka této písně není zrovna mým vzorem: „Lucie byla skvělá holka, nejlepší holka z okolí. Měla jen jednu drobnou vadu, šla s kýmkoli...“




Ztratila Lucinka bačkorku mi zpívala vedoucí na mém prvním táboře, když mě píchla včela do krku a jeli jsme do nemocnice. Mě to tehdy trochu namíchlo, protože zatímco Lucinku v písničce píchla pouze do nohy, já jsem na tom byla mnohem hůř a díky tomu, že jsem dávala pozor, když nás učili zdravovědu, jsem si byla moc dobře vědoma toho, v jakém ohrožení je můj život. Každou chvíli jsem čekala, že se mi v krku všechno nafoukne a já se udusím...




Lucy od skupiny Skillet má hlubší význam. Jedna středoškolačka čekala děťátko, ale rozhodla se pro potrat s tím, že bude celý problém vyřešen. Ale časem kvůli tomu začala trpět depresemi a lékař jí poradil, aby miminko pojmenovala a udělala mu pohřeb. A tak jej pojmenovala Lucy...a o ní je tato písnička




Světově proslulá je Santa Lucia, takový valčíček. Má miliony verzí, a tak jsem vybrala Elvise Presleyho.




Mým nejnovějším úlovkem je píseň, kterou mi minulý týden pustila moje spolubydlící k probouzení. Lucie vstávej! Od Svěráka a Uhlíře. No nevyhnalo by vás to z postele? A tvrdě konkuruje Marku Ebenovi, když se v ní zpívá cosi o „nejhezčí z žen“ :-) asi se brzy stane mou novou melodií na budík.

5 komentářů:

Ak.žena řekl(a)...

Áno, Áno, Kačenka Jakubcová (teď Rýznarová) zpívá krásně. mimochodem, je to moje sestra :)

kiwi řekl(a)...

Jé, tak to je dobrý :-) no já jsem ji před nějakými 10 lety zbožňovala, když jsem poslouchala Rozhlasové městečko :-)

Ak.žena řekl(a)...

to jí musím říct, bude mít radost :)

Anonymní řekl(a)...

taky jsou dalsi :)
REFLEXY - Lucie ( 2011 )
Květy - Lucie
Zdeněk "Style" Hrubý - Lucie

Anonymní řekl(a)...

Neopomenout píseň Lucie od kapely Lucie, hezká a hluboká :-)