pátek 22. února 2008

Chudáci a bezdomovci

Proč si na jeden víkend nezahrát na takové lidi, že...
Ne, neutekla jsem z domu, ani jsem se nebyla podívat v Armádě spásy. Jen jsem se zúčastnila dalšího běhu Vyškovského rádcovského kurzu.
Nejhorší bylo odhodlat se k cestě busem do Vyškova s vidlemi v ruce. Ale podle zásady "Nikdo mě tu nezná" jsem je donesla až na klubovnu. A pak z klubovny zas na vlakáč. Při cestě do Brna psali účastníci v rámci rádcovských zkoušek test z všeobecných znalostí. Po vystoupení jsme zamířili na Bašty. S Martinem jsme sehráli krátkou scénku o vécách a slépkách a poslali účastníky plnit úkoly s vidlemi a vajíčkem na lžičce. Ostatní šli ještě na stanoviště a já jsem se vydala na Lesnou. Šalina mi z nádraží ujela těsně před nosem, tak jsem si zkrátila čas tím, že jsem šla o zastávku dál na Maliňák. Tam jsem moc nevěděla, odkud přesně to jede..ale naštěstí jsem si to stihla zjistit a další už mi neujela. Přijela jsem na srub, kde ti, co jeli autem, už chystali klubovny a užívali si posledních chvil bez dětí. Všechny tři skupiny s vajíčkama na sebe počkaly a přišly zároveň..to se dalo čekat...Večer se promítly prezentace o charitativních sbírkách a pak šli mladší spát. My jsme se ještě dívali na videa z táborů asi 7 let zpátky.
V sobotu jsem musela odjet do autoškoly, takže celý dopoledne zabitý...Vrátila jsem se až na oběd a na programový blok CHUDÁCI. Účastníci sypali rýžovou mandalu, zachraňovali chudé domorodce na ostrově, viděli pár (občas nechutných) prezentací o chudobě. Na večeři jsme ohřáli už hotová kuřata z domu, oblékli jsme se jako bezdomovci a vtrhli do jídelny. Začli jsme rvát maso od kostí a děcka když nás viděli, tak na nic nečekali a přidali se k nám. Pěkná reakce :-)
Večer jsme viděli film Město Bohů z prostředí slumu na předměstí Rio de Janeira. Dost krutý. Tam bych fakt žít nechtěla. Nakonec proběhla cesta se zavázanýma očima a posloucháním některých údajů o chudobě a hledání světelných trubiček. Po večerce se v klubovně u mladších promítal Forrest Gump a my jsme se dívali na Gympl. Nakonec jsme zbyli už jen poslední 4 vytrvalci (já, Posel, Morty, Eskym) a měli jsme hlad, tak jsme uvařili knedle s vajíčkem. Plný hrnec, nakonec jsme to stejně nesnědli...
V neděli byla snídaně, vyhodnocení, předání dekretů úspěšným rádcům, uklízení, odchod na šalinu, nastoupení do vlaku a rozchod ve Vyškově...

Žádné komentáře: