čtvrtek 17. dubna 2008

Kterak se z Kiwinky stala řidička

tato postupná proměna travala asi 2 měsíce a byla dokončena v úterý 15.4.


Ze začátku se mi do toho hrozně nechtělo. Asi kvůli tomu, že jsem to měla jako příkaz...ale po první jízdě mě to přešlo :-) Jezdila jsem v krásným novým autíčku - Opel Corsa a učitel byl úplně v pohodě - naštěstí kliďas...z nerváka by mi asi ruply nervy...

Tak jsem teda v úterý s přemáháním snědla oběd a vydala se na půl jednou k zámku. Chvíli po mně tam přišel Margetiak (vedoucí autoškoly) i další, co dělali zkoušky. Začalo to testem. Naštěstí mě žádná otázka nepřekvapila, všechny už jsem někdy dřív potkala v cvičných testech na internetu. Takže z testu: 100%. Výborně 1/3 zkoušky by byla...

Pak se začalo jezdit. Bylo celkem 5 lidí. Nejdřív šli na řadu 2, co jezdili s Margetiakem. Každá jízda trvala okolo 30 minut, takže čekání bylo nekonečný. Pak přišel Dolejš (můj učitel), že první pojede ten, co opakuje zkoušku a my zbývající dva ať se domluvíme na pořadí. Tomu klukovi to bylo jedno, tak jsem šla první, ať to mám dřív za sebou. No to jsem si teda vybrala...Chvíli před mou jízdou se nějak zamračilo, spadlo pár kapek, uhodil hrom a blesk a spustil se pořádný liják. A byla jsem na řadě. Tak jsem ještě byla poučena, ať dávám pozor, že takový počasí jsem v autě ještě nezažila atd...

Nastartovala jsem a začala couvat z parkoviště. Vtom mi učitel auto zastavil. "Proč už couváš, když vedle stojí to auto? Vždyť jsi málem narazila do něho!" aha...tak asi končím...výborně, to se asi moc často nestává, že by někdo zkončil po půl minutě zkoušky. Komisař: " A co teď? no, tak jeďte dál"...to si ze mě dělá srandu? no nic, tak jedu. Z parkoviště doprava ...výborně...kruháč, další kruháč...tak se mi to líbí :-)...objela jsem jedno sídliště a zase zpátky na jeden kruháč, na druhý...to je divný..ostatní jeli úplně jinak, co jsem se ptala...asi jedu zpět na parkoviště...tak mi neřekl, ať zabočím na parkoviště, takže jedu dál...bouřka vyhodila elektřinu...to se mi taky ještě nestalo, abych jela přes nejfrekventovanější křižovatku ve městě bez světel...ale zvládla jsem to...z hlavní vlevo, přes koleje, vpravo, kolem nemocnice, zas vlevo, přes další koleje...a vlevo na hlavní...auta z jedné strany, auta z druhé strany...nešlo odbočit...tak jsem čekala asi 3 minuty a musela jsem si vyslechnout komisařovo "v kolik dneska máme končit? no aby to bylo ještě dneska...ještě pojede jeden..no,tak to teda nevím, jestli to dneska stihnem...atd" a učitel mu do toho ještě přizvukoval...musela jsem se krotit, abych mlčela...konečně volno "tak to trochu rozjeďte, když už jste se odhodlala jet! to auto za náma nebude čekat,to jede rychleji..." tak jsem to rozjela na trojku a snažila jsem se ho neposlouchat. A už po rovině, přes dvě světelný křižovatky, semafory už naštěstí fungovaly, zpět k zámku. Ještě pár poznámek o "chudince spojce", doplňovací otázka Jaká jsou zadní světla? a věta "tak jo, ještě máte jednu zkoušku, tak se ještě uvidíme". Aha, blesklo mi v hlavě, tak jsem to neudělala...ale on vlastně neřekl jestli jo nebo ne..a co když tou další zkouškou myslí technickou??? Ach jo, já nevím....už ať to mám za sebou...

Když se vrátil poslední kluk, co jezdil, vylosovali jsme si každý 2 otázky na technickou. Já jsem měla poškození pneumatik a výměnu kola...nic lepšího jsem si nemohla přát. Měli jsme chvíli čas na sepsání na papír. A pak "Kdo chce jít první?" tak jo, jdu na to...Mlela jsem všechno možný, co jsem věděla, dost mi do toho skákal a tak jsem mu do toho taky skákala...ať vidí, že to umím. Tak jsem mu na nějaký otázky odpověděla, na něco možná ne dobře...trochu jsem si vymýšlela...tak vyzkoušel další dva, kteří jako by nevěděli, která bije...a pak ještě jednoho, ten to uměl...

a závěrečný ortel : takže je vám to určitě všem jasný, tito dva uspěli (ukázal na mě a toho kluka, co jel po mně) a tito dva budou opakovat...to není možný, že by mi tu jízdu dal..."A já jsem udělala i tu jízdu?" "No co myslíte??!" "no, tak asi jo..tak děkuju"

to snad není možný...ale je to jeho věc, že mi to dal...asi to nebylo tak špatný, jak jsem si myslela, možná mě jen zdeptal těma připomínkama...tak výborně...teď dva týdny absťák než mi vydají řidičák a pak hurá za volant

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Tomu nevěřím že Dolejš je klidas... Na me ted porad jenom rve - cim me jeste vice stresuje a pak delam jeste vice chyb! :-(

Mozna se k holkam chova jinak

kiwi řekl(a)...

Ahoj, no už jsem slyšela, že se k holám chová jinak než ke klukům, tak na tom asi něco bude...ale já si fakt nemůžu stěžovat...

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Dík za odpoved.
Nedala by si mi na tebe ICQ? Jen bych se chtel jeste na nejake veci zeptat.

Díky.

kiwi řekl(a)...

mám ICQ 214 544 723, ale moc často tam nechodím...