středa 24. prosince 2008

Zase plno koncertů

Přesně před rokem jsem tady psala článek s nadpisem "Týden plný koncertů" nebo tak nějak. Letos by nadpis mohl být stejný.
Loni jsem byla na Mošnách, Oku s Žofkou a u nás na gymplu, kde jsem hrála na klávesy.
Letos jak přes kopírák s několika drobnými změnami. Mošny platí, Cicvárek si tentokrát pozval Xindla a na gymplu jsem nehrála na klávesy, ale zpívala v souboru.
Vánoční koncert Mošen letos připadl na 13.12., kdy má svátek Lucie. A tak letos věnovaly Mošny písničku nejen Páje k narozeninám, ale i mně ke svátku. Děkuju :-) Žužu byla bohužel nemocná, a tak jsem tam byla s Pájou. Před koncertem, o přestávce a po koncertě jsme prodávaly CD. Byla to sranda, protože skoro všichni už všechna CD mají. A těm, kteří si něco kupovali, jsme se snažily vnutit kazetu. I přes argumenty typu "nemám kazeťák" se nám to podařilo u všech. Po skončení jsme od Mošen dostaly výbornou bábovku.
Čtvrtek 18.12. byl takový hektičtější. Oba dva koncerty totiž připadly na tento den. Ve čtyři začínal koncert na gymplu. Náš komorní soubor vystupoval asi v polovině, a tak jsem krásně stihla vlak do Brna a ještě jsem tam nakoupila zbývající dárky. Ale ještě k tomu koncertu. Diváci si od nás poslechli 3 "hanácky kolede". Nacvičovali jsme to skoro dva měsíce a ani na jedné zkoučce jsme se nesetkali všichni. Když taky bylo 6 houslistek, 2 klarinetisti, 1 akordeonista, 2 flétnisky a (původně 9, ale na vystoupení jen 7) zpěvaček. Dopadlo to výborně, znělo to pěkně vánočně, nevím, jestli bylo slyšet, co zpíváme, ale jestli ne, tak to nikomu nevadilo. Zpívání v souboru mě baví :-)
Cestou do Brna jsem si zdřímla. Na Leitnerku, kde byl koncert, jsme s žužu dorazily asi půl hodiny před začátkem. Už tam čekali Kačer s Evčou a paní Cicvárkovou a taky u jinýho stolu Morty s Peťou. Tak jsem v průběhu večera trochu pendlovala.Nejdřív zahrálo OKO tři písničky, v poslední hostoval Xindl X na kytaru a pak už tam zůstal sám a hrál svoje písničky. Byl naprosto úžasný. Chytrý texty, geniální hra na kytaru, dobrý zpěv...s hitem Anděl mu pomohl Ivoš na klávesy a Petr na tubu. Po přestávce přišel opět Ivoš s Okem. Oko bylo tentokrát v oslabení, protože Vašek onemocněl. Na flétnu místo Petry Klementové hrála Martina Komínková. Hráli spíš klidnější písničky, což mi vůbec nevadilo. Většina mých oblíbených se tam objevila. Jako obvykle v poslední době vystoupila i Lada Hiclová se svými krásnými texty zhudebněnými Ivošem a Slávkem Janouškem.
Po koncertě jsme čekali, až se členové Oka sbalí a přijdou si pro dáreček - už jsou naučení :-) Petr přišel celý natěšený, jestli zase dostane lentilky...a dostal...a pak už jsme šli, abych stihla poslední vlak do Vyškova. Petr mě hodil na nádraží, a tak jsem se ani nemusela strachovat, jestli stihnu šalinu. Domů jsem přijela přesně o půlnoci...ale to už mě tento týden vůbec nebere, protože jdu spát ještě celkem brzy oproti předchozím dnům...no jo, to je tak, když člověk nechává přípravu věcí na vánoční schůzku na poslední chvíli...

Žádné komentáře: