úterý 7. srpna 2012

Z rozhlasové tvorby: Konzervatoř Evangelické akademie

Po delší době opět přicházím s "rozhlasovým příspěvkem". Je to moje práce ke státnicím z žurnalistiky. Musely se mi v ní protnout moje žurnalistická specializace a profese - tedy kultura a rozhlas. Bylo mi hned jasné, že to zaměřím na hudbu. Tak něco hudebního v Olomouci? Zrovna v době, kdy se zadávaly projekty, jsem si všimla plakátů, které zvaly na slavnostní koncert k dvacetiletému výročí místní konzervatoře. A měla jsem jasno. Udělám reportáž z konzervatoře. To musí být pro rozhlasáka hotový ráj - všude samé zvuky a hluky... Konzultantka mi to s nadšením schválila a všechno postupovalo jak po drátkách. Velmi milý a ochotný pan ředitel mi poskytnul rozhovor, na prohlídku jsem se domluvila se "skorospolužačkou" z vyššího ročníku z muzikologie, která tam pracuje jako asistentka. Prošly jsme celou školu, nahrála jsem plno nástrojů, ankety se studenty,...a když jsme se loučily, zkusila jsem, jestli je vše v pořádku....a nebylo. Nenahrálo se téměř nic. Takže za týden jsem musela konzervatoř navštívit podruhé. Ještě že to mám tak blízko. Pak už jenom nějaké ty hodiny u stříhání a jedno odpoledne a noc při psaní "megakecu" - tedy záměru k projektu...
Asi čtyři dny po odevzdání jsem se dozvěděla, že ředitele konzervatoře odvolali a situace na škole je všelijaká. No teda, mám štěstí, že jsem to s ním ještě stihla natočit...
A z této situace plynul jeden vtipný dialog u státnic:
"Zkoušela jste tu nahrávku třeba nabídnout konzervatoři?"
"Ano, byla jsem domluvená s panem ředitelem, že mu ji pošlu a on ji dá na stránky konzervatoře jako propagační materiál, ale krátce po mém natáčení ho odvolali, takže už je to asi zbytečné"
.....
"Tak ještě se vás zeptáme na nějaká hudební periodika"
"Hudební věda, Harmonie,....no a zajímám se o folk, tam vycházel časopis Folk a Country, později jenom Folk, ale ten letos zrušili"
"Aha, a znáte nějaký významný folkový festival tady poblíž?"
"Znám, Zahradu v Náměšti na Hané, ale ta letos už nebude"
"Teda, vy k čemu se dostanete, to ruší. Nechcete se pustit do populární hudby? Třeba by ji taky zrušili..."

Takže tak.
Nahrávku reportáže najdete zde: https://www.box.com/s/8c99f00df924b4859486
A kdyby někoho zajímal i ten megakec, tak si to může přečíst tady (ale pozor, je to 13 stran!): http://portal.upmedia.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=1651:konzervato-evangelicke-akademie-v-olomouci&catid=76:rozhlasova-urnalistika&Itemid=97

Žádné komentáře: