neděle 16. října 2011

Taize: Bless the Lord My Soul

Taize je malá vesnička ve Francii, ve které žije ekumenická komunita bratří (ekumenická znamená z různých církví). Probíhají tam modlitby doprovázené charakteristickými písněmi. Tento typ modliteb se rozšířil i mimo Taize, jen v České republice jsou různé večery Taizé. A jednou za dva roky se konají Dny důvěry. Víkend protkaný modlitbami, biblickými úvody a diskuzemi nebo workshopy. To vše s lidmi z různých církví. Letos se Dny důvěry uskutečnily v Olomouci a já jsem měla to štěstí, že jsem zpívala ve sboru, který tuto akci doprovázel. Nebyla to moje jediná funkce, ale o tom v dalším článku.
Díky sboru jsem prožila dva víkendy s písněmi Taizé a bylo to krásné. I přes protesty basové sekce jsme zvládli všechny čtyřhlasy a také nástrojový doprovod byl prvotřídní: 2 kytary, 5 houslí, violoncello a flétny.
Zpětná vazba účastníků nás moc potěšila, protože právě hudební stránku si pochvalovali skoro nejvíc.
Bylo těžké vybrat jednu konkrétní píseň. Je tolik krásných, které bych mohla vyzdvihnout. Nakonec jsem vybrala Bless the Lord My Soul

Žádné komentáře: