středa 23. listopadu 2011

Zaplatila jsem si zápočet

Óóó, skandál! Korupce na UPOL!!!

Ale ne, vůbec to není tak, jak si všichni myslíte. Do kapsy nikoho z vyučujících nešla ani koruna. To jen jsem rozmazlená studentka muzikologie zvyklá na koncerty zdarma. Ale většinou jen ty „vážné“. A co potom dělat, když úkolem k zápočtu do předmětu, který se zabývá jazzovou hudbou, je přednést recenzi navštíveného koncertu? No jednoduše je třeba na ten koncert jít a také si na něj zaplatit vstupné.

Trochu mě to štvalo, protože jazzové koncerty nejsou úplně nejlevnější. Tak jsem si vybrala z programu olomouckého Jazz Tibet klubu vystoupení Martina Kratochvíla a Jazz Q společně s hosty, mimo jiné s Oskarem Petrem. Toho jsem znala už ze skupiny Marsyas, a tak to pro mě nebylo úplně moc cizí. Abych pravdu řekla, na koncert se mi moc nechtělo. Ten týden byl docela nabitý, pár dní před tím jsem byla na vynikajících Hm... a taky jsem neměla s kým jít. Jak jsem před pár měsíci psala, že do Jazz Tibetu bych sama nešla, protože se sedí u stolečků, tak jsem toto pravidlo porušila, ale nadšená jsem z toho rozhodně nebyla.

Přišla jsem dovnitř, zaujala místo u malého volného stolečku, porozhlédla se po okolí a všimla jsem si, že jsem určitě nejmladší z celého publika. To už se mi dlouho nestalo. Naposledy tak ve 13 letech, když mě rodiče začali brát na folkové koncerty. Rozhodla jsem se ignorovat své okolí a být zcela profesionální, Vytáhla jsem si blok a tužku a všechny postřehy, názvy písní, obsazení v jednotlivých skladbách...to všechno jsem si zapisovala. Trochu jsem si připadala, jak nějaký kontrolor z doby komunismu, který sedí vzadu, sám, s papírem a tužkou a něco si zapisuje...

Jak moc se mi na koncert nechtělo, tak jsem z něj byla nadšená. Ta hudba se tak dobře poslouchala, všichni hudebníci byli vynikající, zpěváci taky a ještě k mému nadšení vystupoval jako host saxofonista Joe Kučera (a to už jsem dopředu oželela, že jdu na jazzový koncert, při kterém neuslyším můj oblíbený nástroj). Kapela hrála téměř tři hodiny a já bych vydržela poslouchat i déle. Tak jsem vlastně nakonec ráda, že jsem si díky zápočtu rozšířila hudební obzory a navštívila kvalitní koncert...

Žádné komentáře: