pátek 16. září 2011

Georges Bizet: L'amour est un oiseaux rebelle

Kvůli Dnům evropského kulturního dědictví jsem celý uplynulý víkend trávila v Olomouci. Protože jsem byla sama na bytě, rozhodla jsem se pro kulturní život a v pátek i v sobotu jsem se vypravila na operu. V pátek byla na náměstí Prodaná nevěsta. Bohužel jsem ale nic neviděla, protože jsem stála v davu samých vyšších lidí. Tak jsem to po prvním dějství vzdala, raději si někdy zajdu normálně do divadla. V sobotu byla na programu divadla Carmen. Už dlouho jsem se na ni chystala, ale nikdy nebyly lístky. Tentokrát jsem využila toho, že se teprve rozbíhá sezona a dostala jsem se tam úplně bez problémů. Carmen je skvělá opera. Co árie, to hit, moc příjemná hudba. A ačkoli nikdo nepěje chválu na Moravské divadlo v Olomouci, já jsem byla spokojena. Akorát orchestr sem tam ujel...
Hodně lidí říká, že na koncert nebo do divadla by nešli sami. Já jsem si asi tak nějak zvykla. V prváku jsem neměla kolem sebe moc lidí, kteří by někam šli se mnou, a tak jsem si zvykla chodit sama. Ono sezení v řadě není zas tak hrozné, to se dá splynout s davem. Někam, kde diváci sedí u stolků, bych asi nešla. Nejhorší jsou v divadle přestávky. Všichni vyjdou do předsálí a společensky konverzují. A já sedím sama v prázdném hledišti a dělám, že hledím do mobilu, abych nehleděla jen tak někam.
Už se zase těším na školní rok a kulturní akce s VKH. To je skvělá věc, chodit do divadla s partou kamarádů. Je dobře, že kolem sebe nemám kulturní barbary :-)

Jo a ta písnička, abych nezapomněla. Asi nejslavnější árie z Carmen, na videu přímo v podání Moravského divadla Olomouc

Žádné komentáře: