sobota 3. září 2011

Johann Pachelbel: Kánon v D dur

Co mě v Madridu zaujalo, bylo množství živé hudby v metru. Ale vůbec se to nepodobalo tomu, co slýcháme například v Brně v podchodu u nádraží. Žádné pochybné existence s rozladěnými kytarami a falešným zpěvem.
Vždycky mě povzbudilo, když jsme ráno jeli na program a celou zastávkou, na které jsme přestupovali, zněly barokní houslové skladby. Na jiné zastávce jsme každý den potkali trumpetistu. A někde se zase rozléhal zvuk elektrické kytaru a k tomu zpěv - vůbec ne špatný!
Zastávky tím byly charakteristické. Když jsme velkou část dní strávili přemisťováním se na programy, už jsme ani moc neměli přehled, na které stanici to vlastně jsme. Ale najednou - ááá, housle, baroko - no jo, tady to známe :-)
Právě barokní Kánon v D dur od Johanna Pachelbela jsme slýchali asi nejčastěji. Určitě ho budete znát. Minimálně vydržte do 1:21, tam začíná nejznámější část

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dekuji za krasnou hudbu od mistra Pachelbela a jeste navic za krasne doprovodne video (nevim jak to rict odborne) mistru muzikantu. Videla jsem Kanon D dur v mnoha podobach, ale tahle nahravka je nejlepsi. Nezkazila mi dojem pri poslouchani teto krasne hudby. U jinych jsem videla asijske kresby manga, byl slyset potlesk publika nebo tam vystupovaly ruzne ktere mi neprisly, ze by byly v obraze s tak nadhernou hudbou a dalsi silenosti. Video je moc krasne a hlavne na urovni. Z hudby jsem v sedmem nebi.

Anonymní řekl(a)...

oprava: "vystupovaly ruzne OSOBY, ktere mi neprisly ...."